Reisedagbok: Jakarta, dag 17 & 18.

Dag 17

Vi sto opp i nitiden for ta taxi til flyplassen hvor flyet dro i tolvtiden. Vi rakk det med god margin og koste oss inne p loungen med gratis mat og drikke fr vi dro videre til Jakarta:) Vi var vel fremme i leiligheten igjen i to-tretiden, hvor det var avslapping som sto for tur;) Hehe! Utp kvelden s tok vi turen til MOI (Mall of Indonesia) som leiligheten ligger omtrent 10 meter unna.. hehe.. Der ble det litt kikking og starbucks'ing fr vi handlet litt smting p carrefour. Blant annet shampoo og balsam.. Gode gud. Hret mitt kjentes jo ut som en bunt med hy! Med hotellshampoo og "balsam" s virket det ikke mye sunt iallefall:D Men det har det blitt orden p n;) Ellers s fikk jeg et etterlengtet mltid p KFC.. M takke himmelen for at vi ikke har KFC i Norge.. For det er virkelig verdens beste fastfood.. nomnom! Hadde blitt smelltjukk om jeg hadde hatt fri tilgang p billig, fettete kylling. Hoho. Neida, er faktisk ikke s fan av fastfood, men KFC avogtil er innmari godt:)

Hiver med et sykehusbilde til jeg...hehe.. ettersom Stiangutten var sjukling hele den 17 dagen ogs:)

Dag 18

Nr vi sto opp i dag s mtte vi innom en tur p sykehuset for sjekke merket jeg hadde ftt av korallen.. det kldde no innmari kvelden i forveien og jeg var gtt tom for kremen jeg fikk av legen p Gili Trawangan. Det ble en del timers venting p sykehuset fr vi fikk komme inn (unnskyld Steinar, Afia og Stian!!!). Men det viste seg at hudspesialisten sto fast i bilkork.. s ting tok TID. Blh. Aaaanyhow, nr jeg kom inn s ble jeg veldig positivt overraska. Dama var ddskul! Haha. Hun skjnte med engang hva som var galt og hva jeg behvde.. Rista bare p hodet av det jeg hadde ftt av legen p Gili og ba meg kaste det:P hehehe.. Jaja.. snn kan det g! Ingen flere lokale leger p meg eller Stian!!! Merket skal visst vre borte innen en uke, s satser p det! Akkurat n ser det jo ut som jeg har en alvorlig og krekslig sykdom p leggen.. haha:P Har lyst til g med lapp hvor det str; HAR BRENT MEG P EN KORALL. Snn at ikke folk skal tro jeg er ddsdmt!! :P
Et stk ddsdmt legg. Tihi. Update; den er n nesten heeelt fin igjen;)

Ellers s har vi slappet godt av i dag og svigerfar kjpte dykkerutstyr til Stian og meg som vi fr med hjem til Norge!!! Det var innmari gy f sitt eget, og jeg sier igjen; ord kan ikke beskrive hvor takknemlig jeg er!!! <3 Snille, snille svigerfar:) Deretter tok vi turen til MOI igjen hvor vi kjpte med litt middag hjem.. Itillegg til ost og kjeks som vi skal kose oss med til kvelden. Tro det eller ei, men jeg fant bde babybel, brie og hvitlksost her nede! Oh JOY! :D N blir det party i munnen min!

• Kommentarer: 3
  • Postet: 25.06.2012
  • Klokken: 19:14
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Senggigi-Lombok, dag 16.

Stian ble dessverre ikke bedre over natten, og planen var egentlig til dra langt inn i bushen i Lombok for dykke og vre i tre netter. Vi endret planene ettersom han hadde hy feber og flte seg veldig klein.
Vi fant ut at vi skulle vre en natt i Senggigi fr vi tok flyet videre til Jakarta dagen etter (hvor de har leilighet).. S vi tok bt fra Gili Trawangan i ellevetiden p formiddagen og tutet over til Lombok. Utover dagen s ble Stian kleinere og kleinere og begynte kaldsvette, s da ble det jaggu en tur til sykehuset for se hvordan sta var. Han fikk tatt et par blodprver ettersom legene mente det sto mellom tre diagnoser, malaria, dengufeber eller bakteriell infeksjon i kroppen. Heldigvis viste blodprvene at det var det sistnevnte. (Thank God!).

Sjuklingen min etter ha blitt tappet for blod <3

S han fikk med seg antibiotika (den antibiotikaen han fikk p Gili Trawangan kunne han bare kassere, ettersom de var veldig drlige for magen). Vi fant ogs ut at legen p Gili hadde KUN gitt han smertestillende, selvom han mente det var febernedsettende (som han ogs hadde skrevet p pakningen til Stian) s legene p Lombok bare ristet p hodet.. Gullgutten hadde alts gtt UTEN febernedsettende, noe som kan vre livsfarlig.. blir s forbanna p snt!! Vi var gtt tom for paracett selv, s neste gang jeg skal p tur s tar jeg med meg mer enn et halvt brett, just in case.

Meg som kjeder meg litt i taxien! hehe!

Han fikk iallefall ny antibiotika som er mer sknsom for magen, sterk paracett, tabletter for stabilisere magen og malariatabletter.
Malariatablettene blir han ikke bruke ettersom det er undvendig nr vi ikke er steder hvor det er hy forekomst av malaria, men skjnner jo at legen ville vre p den sikre siden.. hehe:)

Etter turen til sykehuset s hoppet vi innom et nyyydelig sted for litt biff, og jeg syntes den var knallgod!! :) Ble en relativt tidlig kveld for oss ettersom Stian var drlig, og vi skulle opp tidlig dagen etter for ta fly til Jakarta.

Middag!

To flotte menn! :) <3

Det skal sies at Stian er mye bedre n, og har lite feber, s det er et steg i riktig retning. Om en dag eller to s er han antagelig helt symptomfri! :)
Btw. Viktig med reiseforsikring.. Vi har heldigvis "verdens beste" forsikring hos Europeiske, snn om uhellet skulle vre ute, snn som det har vrt denne gangen. Snt skjer, og heldigvis er vi flinke til ta det med godt humr og kose oss fordi om. :) <3

• Postet: 17.06.2012
  • Klokken: 05:30
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Gili Trawangan, dag 15.

Siste dag p Gili Trawangan.. Stian vknet med hy feber og kraftige skjelvninger midt p natta, og l snn i mange, mange timer (mens jeg prvde hjelpe s godt jeg kunne med paracett, vann og kos).
Begge sovnet etter en stund, men Stian hanglet hele dagen med hodepine, muskelsmerter, leddsmerter og magevondt. Ikke kjekt! S dagen ble brukt til vre "inne" p hotellrommet, ikke at det heller er s stein hakkende galt med tanke p at vi hadde privat basseng.. hehe. Det ble en del soling og boklesing for min del, mens stian l i senga p rommet og sov feberen av seg.

Utover kvelden s ble han bedre, men jeg fant ut av at jeg ville innom legen for f en klekrem til leggen min ettersom jeg kom nr en "fire coral" p Bali nr vi dykket, og selvflgelig fikk brent halve leggen:P
Svien gikk greit, men nr det begynte kl... herreminfred, holdt p bli gal. S da hoppet jeg innom legen, han gav meg to typer tabletter og en krem til smre p. Den ene tabletten skulle lindre klen "innenfra" (ganske greit med tanke p de 192039203myggstikkene jeg ogs har:P) og den andre skulle redusere rdheten og delegge den resterende giften. Kremen gikk ogs p kle, men utenfra. :) Disse preparatene hjalp kjempegodt og etter et par dager s har hevelsene senket seg fullstendig og etter frste tablett s sluttet det kl. Kunne ikke vrt bedre.

Nr natta kom igjen s ble Stian verre igjen, og da valgte vi g innom legen enda en gang, men p hans vegne. Temperaturen hans som var veldig lav sammenliknet med natten i forveien og l p 38.5 (som tilsier at den har vrt over 40 p nattestid) s legen konkluderte med gi han C vitaminer, antibiotika og smertestillende. Ettersom vi er veldig forsiktige med ta antibiotika med mindre det er noe virkelig alvorlig (for unng bli immun) s ventet han med begynne p antibiotikaen for se om han ble bedre.

P vei hjem fra lunsj i sentrum <3

Afia og meg fr middag:)

Deilige nygrillede "snapper"en min!

Stian og Sviger er fornyde med den grilla biffen! :)

Finingen min <3

Oppe i trehytta hvor vi hadde litt drinker <3

I trehytta!

Stian ble dessverre kjempedrlig igjen p natta og hadde veldig vanskelig for sovne. S da ble vi se p "Journey 2 the mysterius island" p pcen, en skikkelig familiefilm som jeg sovna midt inni.. selvom den var kjempespennende!!!! hehe:D

• Kommentarer: 1
  • Klokken: 15:51
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Gili Trawangan, dag 14.

Vi fant ut at det kunne vre kjekt leie snorkleutstyr, s jeg, svigerfar og Stian gikk ut p snorkletur denne dagen. Sykler fikk vi ogs leid billig snn at vi kunne komme oss rundt ya:) Den er omtrent 8km i omkrets, s vi fikk en god trim! hehe:) Er ikke bare-bare sykle i sand! :D Vi fikk ogs sett mye nyyydelig i sjen, og jeg drmmer meg tilbake hver gang jeg ser p bildene. Gud s fint <3 Det er virkelig en dream come true f dra p denne turen.. Er s takknemlig at ord ikke strekker til. <3

snorkle snorkle!

Fine skilpadda, og masse fisk bak <3

svmme med skilpadda m til :)

Og svigerfar mtte ta litt p den;) hehe!

Stian hilser p Mr.Turtle <3

Hehe, vittig alts, Stian fr ALLTID rdt hr under vann!! Lille rdtoppen min <3

• Klokken: 15:22
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Gili Trawangan, dag 13.

Vi dro til med bt til Gili Trawangan fra Bali i ellevetiden p formiddagen, og btturen tok omtrent to timer. Jeg og svigerfar endte opp med ligge p soltaket mesteparten av turen og kikke p den nydelige naturen mens vi kjaset litt og gledet oss til komme frem.

ya Gili Trawangan slo virkelig alle forventningene mine. Den var helt fantastisk. Det finnes ingen motoriserte kjrety der, og det savner man jaggu ikke heller. Det holder med hest og kjerre;)

Det er hvit sand p alle kanter og sola steiker hele dagen, kunne ikke bedt om mer! Men svigerfar vet skjemme oss bort s han hadde bestilt hotell"rom" eller villa om du vil, med oppholdsrom, to ensuite soverom og privat basseng. Serist. Jeg kunne bodd der, for alltid!! hehe:D

Det private bassenget:)

Soverommet vrt <3

Oppholdsstua:)

Fiiine stranda som omringet hele ya! <3

Vannmelon juice.. NOM! Slurpslurp<3

P vei hjem til hotellet igjen:)

• Kommentarer: 6
  • Klokken: 10:08
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Bali, dag 12.

Siste dag p Bali!! Denne dagen brukte vi i hovedsak p shoppe p de sm markedene. Veldig koselig! Fikk en del smting med meg tilbake ja! hehe:)
Ellers s var vi p spa hvor Stian og jeg beskte "dr.fish" som skulle spise av all den dde huden p fttene vre.. hihi. en merkelig men artig opplevelse!! Etter vi hadde ftt spist vekk den dde huden s fikk jeg manikyr og pedikyr, mens Stian fikk massasje:) DEILIG! Og til den nette sum av 60kr per pers for alle behandlingene.. h.. i love it!

Til kvelden s gikk vi ut for spise biff, eller det vil si at Steinar, Afia og Stian hadde biff, mens jeg heller valgte meg sjtallerken med tunfisk, calamar (blekksprut) og reker.. nomnomnom<3
Det var en innmari koselig dag, og vi fikk slappet godt av med bade i bassenget sammen med svigerfar og tusle rundt:)

Hadde ikke bilder fra denne dagen fra Kuta i Bali, s blir heller litt bilder fra Tulamben i Bali:)

Bter!

Hinduisme er hovedreligionen her:)

Besker tempelet i Tulamben

Rett etter siste dykket! Storfornyd :)

• Klokken: 09:42
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Bali, dag 11.

Siste dagen av dykkerkurset:( Ettersom vi hadde gtt igjennom all teorien p de to tidligere dykkene s var de to dykkene vi hadde denne dagen kun "pleasure" dykk:)
Vi mtte ned til 18 meter for fullfre kurset, og jaggu snauet vi ikke 20.. hehe:P Men det var veldig spennende:D Vi fikk dykke i et gedigent skipsvrak som er 120 meter langt, igjennom trange hull og pninger, s det var ikke rart vi ble litt revet med og var nede p 20m et par ganger;) Vi fikk dessverre ingen bilder fra under vann denne dagen ettersom vi var dypere enn det kameraet er beregnet for.. s da tok vi ikke sjansen.

Nr klokka nrmet seg fire s tok vi fatt p den 2-3 timer lange kjreturen ned til Kuta igjen, der ventet svigerfar og Afia p oss p Un's hotel, og vi gikk ut for spise middag og f litt godt drikke en liten stund etter vi hadde sjekket inn igjen.

Cosmo <3

Grei mengde mat, hehe!

Det ble en veeeldig sen kveld p oss.. m vel innrmme at vi ikke kryp inn under dyna fr i tretida, ble mye latter og fjas ut i de sm timene ja:) <3
Ogs m det jo nevnes at PADI open water kurset ble veldig godt besttt;) Divemasteren var bde imponert og fornyd over ferdighetene vre, s n er det ingen vei tilbake:D hihi.

• Postet: 13.06.2012
  • Klokken: 10:27
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Bali, dag 10.

Vi vknet relativt tidlig ettersom vi skulle dra fra Kuta halv tte, s da ble det "take away breakfast" fra hotellet som besto av to crossianter med syltety, fr vi tok fatt p den tre timer lange turen til Tulamben med dykkekurslederen. P turen opp s fikk vi sett veldig mye, alt fra ville apekatter til slum og fattigdom. Jeg vil vel pst at de aller fleste her p Bali lever under det vi i Norge ville kalt ekstrem fattigdom. Her snakker vi om bo i skur som har blgemetall som tak og under 300,- leve p i mneden. Dette frer jo selvflgelig til at de er veldig opptatte av tjene penger og kan oppleves som litt masete nr man skal kjpe ting. Har man hodet p rett plass og tenker litt logisk s finner man uansett ut av en pris som begge parter kan vre fornyd med. Det er ingen vits i prute gjenstander ned til under 20kroner nr man egentlig hadde betalt det ti-dobbelte i Norge..

Nr vi kom frem til Tulamben s sjekket vi inn p hotellet vi skulle vre p den natten Paradise Bungalow, og jeg kan med hnden p hjertet si at rommene var de jvligste. EVER. Kun kaldt vann i dusjen, ingen air con og sengene luktet humbug og sure ftter. Er glad vi kun var der n natt, for si det snn:p Neste gang sover vi nok ikke p et hotell som er inkludert i prisen og som er kvalitetstestet av lokale indonesere:P

Ellers s var mitt frste sjdykk denne dagen, vi hadde to dykk hvor vi gikk igjennom all den praktiske teorien vi skulle kunne. Da var det snakk om ta av maske og utstyr under vann/p igjen og vise hva man skal gjre i ndsituasjoner. Vi var nede p ca 12 meter og fikk sett masse spennende. Nydelig fisk, koraller, anemoner (med nemofisk i:D) og et mindre flyvrak. Sikten var veldig god, s det var gy:D Temperaturen var vel rundt 30C s det kan man jo heller ikke klage p;)

Smtung bring p de vulkanske steinene.. UGH!

Veldig bl bilder.. og ser litt uklart ut, men det var nyyydelig sikt! :) Old school utlikning p meg her:P hehe.

Fine gedigne sjstjerna:D

Litt fisk:D

Det kommer flere undervannsbilder etterhvert nr Stian har ftt ordnet litt p fargebalansen:)

• Kommentarer: 4
  • Klokken: 17:53
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Bali, dag 9.

Vi startet det store dykkereventyret vrt andre dagen i Bali:) Planen var f gjennomfrt PADI open water, snn at vi ble sertifiserte dykkere. Vi hadde frst teorikurs og litt oppgaver fr vi dro til et veeldig fint hotell og hadde bassengdykk. Jeg har dykket en gang tidligere.. i basseng... som begynner bli noen r siden (nrmere 10 *host*). Stian derimot har vrt p 10-12 meter fr, og dykket en del ettersom svigerfar er en erfaren dykker og har dykkerutstyr liggende.

Det var veldig moro f lre sette opp utstyret, s vel som lre mer om hvordan man opprettholder likevekten i vannet (snn at man ikke stiger eller synker) og andre basic skills.
Vi dykket i rundt en time og hadde det veldig kjekt. Vi betalte 2000,- hver for kurset og servicen har vrt outstanding. Vi var alene med divemasteren, s vi fikk lring inn med t-skje for si det snn!! hehe:D

P med vtdrakt <3

Bassengdykk!

Hotellet vi hadde bassengdykket p :)

Bassenget vi dykket i!

Finingen min p vei hjem til Un's hotel:)

P kvelden s labbet vi rundt litt, gikk ned p stranda i mrket og spiste is.. Det er merkelig hvor fort man vender seg til varmen! Jeg ble helt sjokkert nr isen begynte smelte etter et par minutter i nattemrket, ettersom jeg ikke flte det var srlig varmt.. Fr det gikk opp for meg at det faktisk er rundt 28C p kvelden og.. hehe.. :)

Vi gikk tidlig til sengs ettersom vi skulle opp grytidlig dagen etter, da var det frste sjdykket som sto for tur og vi skulle vre en natt i Tulamben.

• Klokken: 11:14
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Bali, dag 8.

Det frste vi gjorde var spise frokost p "the balcony" som er restauranten som tilhrer Un's hotel, s gikk vi for hre om hvor mye det kostet leie scooter for en dag... og *trommevirvel* det kostet 50 000 rupia som er equal til omtrent 30 kroner.. hihi.. :D Vi fikk tildelt scooter og hjelmer et par minutter senere, og da tutet vi avgrde til stranda for bade litt i det innmari kalde vannet.. hihi.. :D 30C i sjen er ikke kimse av!! Det skal ogs sies at jeg sikkert svelget unna 30 liter saltvann etter ha lekt meg i blgene.. nomnom.

Stian leide seg surfebrett ut dagen ogs til den nette sum av 30 kroner, s han fikk kjrt seg litt i blgene han og;) hehe!

Middag m man ha!

Matmatmat <3

Vi hadde en veldig fin "frstedag" og klarte bli solbrente med spf 30! Sier sitt om hvor sterk sola er her!!
Wuhuuu <3

• Kommentarer: 6
  • Klokken: 05:58
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Jakarta, dag 7.

Dagen startet som vanlig med superfrokost ala Afia, fr vi surret litt rundt p Mall of Indonesia og kjpte litt smting som er kjekt ha med seg videre p tur (myggkrem, vitaminer, etc).
S gikk vi innom spaet igjen for f refleksologi. i en timestid.. (igjen for snn 25kr). h.. Gud godt det var! Har alltid hrt at refleksologi skal gjre vondt jeg? Men indoneserne vet tydeligvis hvordan de skal trykke p de forskjellige sonene uten pine den som sitter der.. hehe:) Det gjorde iallefall veldig godt i kropp og sjel <3

Klokka tte p kvelden s gikk turen videre til Bali. Det var s vidt vi rakk flyet, men det gikk.. hehe.. 5 minutter etter "final call". Flyet ned til Bali var ogs veldig fint:) Flymiddag, gratis drikke og tvskjerm igjen, selv p en tur som kun tar halvannen time! Helt utrolig alts:) Liker servicen ja! <3

Taxitur til flyplassen:)

Flytur til BALI!

Nr vi kom frem til Bali flyplass s var det hoppe i bilen til sjfren som svigerfar hadde ordnet, han kjrte oss ned til Un's hotel i Kuta, og kjrte svigerfar og Afia til Nord-Bali (tre timer unna Un's) hvor svigerfar har kjpt tomt:) Planen er at "huset" (ikke at boliger p over 1000kvm kan kalles hus.. hehe.. jeg refererer til det som "slottet" haha.. :P) skal st ferdig om ett rs tid, og vi gleder oss til se det ferdig!!!

Vi kryp iallefall under myggnettingen s fort vi kom inn p rommet og sovnet til lyden av ugler, flaggermus og anna knask utenfor <3

• Klokken: 05:31
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Jakarta, dag 6.

Vi vknet rundt klokka 0930 til Afias mat-os, ettersom hun var i full gang med lage storslagen frokost - igjen. Det er helt utrolig at hun som muslim orker steike bacon til oss... hehe.. stakkars menneske!
Det ble iallefall en himla god frokost igjen, som alltid! Kommer til bli supertjukk av all denne gode maten jeg, tihi:) Kan ikke klage;)

Dagen startet for fullt med bading i bassenget fr vi tok turen til senteret for slurpe i oss litt frappucino fra starbucks (til halv pris av normalt;), og kikke litt i butikkene som var der... Jeg m helt rlig si at hjertet mitt blr for dyrene her.. uff. Vi tittet innom en dyrebutikk, og der str valpene p ca 0.5mx0,5m p rekke og rad for tiltrekke seg kjpere.. Virkelig et trist syn.. Hadde akutt lyst til sette i gang en "release the puppies" aksjon... men tror ikke jeg hadde kommet s langt der alts:P Nei uff... med tanke p hvor mange lse hunder det er i Indonesia s er det ingen grunn til kjpe valper som blir solgt p en snn mte. Guffent! Det er jo hverken frste eller antagelig siste gang jeg ser dyr st snn, men det gjr like vondt hver gang!!

Ellers s slappet vi godt av etter en laaang reise fra Dubai kvelden fr:) Vi tok ogs turen innom et spa hvor vi fikk massasje i en time for 25kr.. hihi..
Det var riktig nok thaimassasje, s ehem.. det var litt hardhendt men for all del, hun fikk lsna godt opp i hele kroppen min:)

Jeg og den ene pusekatten til svigerfar.. superskjnn.. og kjempekosete <3 Kastet min elsk p den lille tassen:)

• Klokken: 05:07
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Jakarta, dag 5.

Vr frste ordentlige dag i Jakarta var veldig avslappende. Vi badet litt i bassenget utenfor leiligheten til svigerfar, s vel som at konen hans, Afia, ordnet skikkelig "amerikansk" frokost til oss med toast, bacon, plser, kjtt og egg. Vi labbet ogs rundt p Mall of Indonesia, som ligger 8-10 meter unna leiligheten. Til lunsj s svingte vi innom Pizza Hut.. hihi.. Men varmen tar jo knekken p alt som heter matlyst, s de to mltidene ble alt. Vi hadde tilbudet om middag, men det er jo liten vits ordne mat nr man ikke orker tanken p det en gang! hehe.

Kikker i bassenget utenfor leiligheten, med masse skilpadder i! (Putter riktignok ikke henda nedi.. salmonella here i come liksom:P)

Sover liiiitt lengre enn alle andre.. s derfor m folk ta smugbilder av meg! :P

Bassengbading!

Svigerfar i leiligheten <3 :)

• Postet: 11.06.2012
  • Klokken: 19:42
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Dubai, dag 3 & 4.

Denne dagen fikk vi gjort litt av hvert. Det frste som sto p planen var s beske gull-souqen (gullmarkedet) som var mindblowing! Vi mtte ta litt buss og tog for komme dit, men det var definitivt verdt det:)

Vinduet til en av de mange hundre gullbutikkene!

Etter vi hadde vrt p markedet s dro vi for se Burj Khalifa. Verdens hyeste bygning. Jeg anbefaler alle se denne bygningen dersom de skal til Dubai, det er absolutt verdt de 150 kronene det koster ta heisen opp til 124 etg. :) Utsikten er helt fantastisk! Det er heller ikke for mange folk oppe om gangen.

Klokka seks satt vi oss ned for se p vannshowet som de hadde utenfor Dubai Mall, fontener som "danser" etter musikk.. tihi, og nr vi turet hjem i ttetiden s hoppet vi rett i bassenget som befant seg p taket i 13etg. P hotellet s var det bde basseng, boblebad, steamrom og badstu.. yum. Som balsam for sre sjeler;) hihi. Har dessverre ikke bilder fra bassenget selv om jeg strengttatt burde tatt bilder av den nydelige utsikten! Men snn er det.. Noen ganger er man litt for opptatt av nyte, fremfor ta bilder.. hehe:D

Dagen etter satt vi oss p flyet til Jakarta (flyet dro klokka 11) og vi ankom Jakarta rundt midnatt (en del tidsforskjell her.. N er vi iallefall 6-7timer foran Norge:). Stians pappa Steinar og kona hans Afia hentet oss p flyplassen fr vi kjrte "hjem" til leiligheten i Jakarta:)

• Postet: 09.06.2012
  • Klokken: 15:44
  • Kategori: Eventyr

Reisedagbok: Dubai, dag 1 & 2.

Vi reiste fra Stavanger flyplass med flyet som gikk kvart over ni, og s heldige som vi er s traff vi selvflgelig streiken.. S det ble litt venting fr vi heiv oss p flyet. Folka p flyplassen hadde iallefall ordnet det snn at alle skulle ha det bra, med kaffe/kakao/te/vann og boller til alle i ken:)

For komme oss til Dubai s mtte vi frst fly til Amsterdam (og vente her i tre timer) fr neste flight som gikk halv fire:). Vi fly "KLM" til Amster og var superfornyde med servicen p flyet! Det var noe annet en "Thomas Cook" som vi reiste med til Alanya ja:P hehe. Servicen ble forvrig overgtt nr vi reiste med "Emirates", der er de mildt sagt fantastiske. Gratis treretters middag + ekstra serveringer og s mye drikke man klarer f ned, inkl. alkohol! Kan ikke klage p snt nei..

Venting p flyplassen i Amster.

Kjegasen min p flyet <3

Treretters flymiddag.. wuhu!

Vi ankom p hotellet vrt Ramada Al Barsha i 0200tiden p natta og ble mtt av en veldig blid gjeng ansatte. De sjekket oss fort inn og fraktet bagasjen opp p deluxe rommet som svigerfar hadde booket oss inn p, vi sovnet vi temmelig fort etterp.. hehe.

Frste dagen i Dubai brukte vi p bli litt kjent. Vi labbet en del rundt p Mall of Emirates og Dubai Mall og for komme oss rundt i byen s kjpte vi oss et dagspass p metroen (som er verdens reneste metro-tog), her gr togene med ca 3min mellomrom og er veldig oversiktelige med tanke p komme seg av p riktig sted. Varmen i Dubai var forvrig helt sinnssyk! Vi hadde godt over 44C i SKYGGEN.. Heldigvis er det super aircondition i alle butikker, taxier og stasjoner :) Vi fikk sett verdens eneste 7stjerners hotell denne dagen og spist ute p en skikkelig arabisk restaurant.

Finusen min i Dubaiii :)

• Postet: 09.06.2012
  • Klokken: 13:56
Profilbilde
   Legg meg til som venn
   Kontakt

Hei! Jeg heter Susanne og jeg blogger om hvordan det er bo i campingvogn sammen med kjresten min Stian.

Vi er veldig glade i reise, og lever livet til det fulle:) Du m gjerne flge bloggen min, og det er veldig hyggelig om du legger igjen en kommentar fr du gr igjen:)