Reisedagbok: Jakarta, dag 17 & 18.

Dag 17

Vi sto opp i nitiden for å ta taxi til flyplassen hvor flyet dro i tolvtiden. Vi rakk det med god margin og koste oss inne på loungen med gratis mat og drikke før vi dro videre til Jakarta:) Vi var vel fremme i leiligheten igjen i to-tretiden, hvor det var avslapping som sto for tur;) Hehe! Utpå kvelden så tok vi turen til MOI (Mall of Indonesia) som leiligheten ligger omtrent 10 meter unna.. hehe.. Der ble det litt kikking og starbucks'ing før vi handlet litt småting på carrefour. Blant annet shampoo og balsam.. Gode gud. Håret mitt kjentes jo ut som en bunt med høy! Med hotellshampoo og "balsam" så virket det ikke mye sunt iallefall:D Men det har det blitt orden på nå;) Ellers så fikk jeg et etterlengtet måltid på KFC.. Må takke himmelen for at vi ikke har KFC i Norge.. For det er virkelig verdens beste fastfood.. nomnom! Hadde blitt smelltjukk om jeg hadde hatt fri tilgang på billig, fettete kylling. Hoho. Neida, er faktisk ikke så fan av fastfood, men KFC avogtil er innmari godt:)

Hiver med et sykehusbilde til jeg...hehe.. ettersom Stiangutten var sjukling hele den 17 dagen også:)

Dag 18

Når vi sto opp i dag så måtte vi innom en tur på sykehuset for å sjekke merket jeg hadde fått av korallen.. det klødde no innmari kvelden i forveien og jeg var gått tom for kremen jeg fikk av legen på Gili Trawangan. Det ble en del timers venting på sykehuset før vi fikk komme inn (unnskyld Steinar, Afia og Stian!!!). Men det viste seg at hudspesialisten sto fast i bilkork.. så ting tok TID. Blæh. Aaaanyhow, når jeg kom inn så ble jeg veldig positivt overraska. Dama var dødskul! Haha. Hun skjønte med engang hva som var galt og hva jeg behøvde.. Rista bare på hodet av det jeg hadde fått av legen på Gili og ba meg kaste det:P hehehe.. Jaja.. sånn kan det gå! Ingen flere lokale leger på meg eller Stian!!! Merket skal visst være borte innen en uke, så satser på det! Akkurat nå ser det jo ut som jeg har en alvorlig og krekslig sykdom på leggen.. haha:P Har lyst til å gå med lapp hvor det står; HAR BRENT MEG PÅ EN KORALL. Sånn at ikke folk skal tro jeg er dødsdømt!! :P
Et stk dødsdømt legg. Tihi. Update; den er nå nesten heeelt fin igjen;)

Ellers så har vi slappet godt av i dag og svigerfar kjøpte dykkerutstyr til Stian og meg som vi får med hjem til Norge!!! Det var innmari gøy å få sitt eget, og jeg sier igjen; ord kan ikke beskrive hvor takknemlig jeg er!!! <3 Snille, snille svigerfar:) Deretter tok vi turen til MOI igjen hvor vi kjøpte med litt middag hjem.. Itillegg til ost og kjeks som vi skal kose oss med til kvelden. Tro det eller ei, men jeg fant både babybel, brie og hvitløksost her nede! Oh JOY! :D Nå blir det party i munnen min!

• Kommentarer: 3
  • Postet: 25.06.2012
  • Klokken: 19:14
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Senggigi-Lombok, dag 16.

Stian ble dessverre ikke bedre over natten, og planen var egentlig til å dra langt inn i bushen i Lombok for å dykke og være i tre netter. Vi endret planene ettersom han hadde høy feber og følte seg veldig klein.
Vi fant ut at vi skulle være en natt i Senggigi før vi tok flyet videre til Jakarta dagen etter (hvor de har leilighet).. Så vi tok båt fra Gili Trawangan i ellevetiden på formiddagen og tutet over til Lombok. Utover dagen så ble Stian kleinere og kleinere og begynte å kaldsvette, så da ble det jaggu en tur til sykehuset for å se hvordan ståa var. Han fikk tatt et par blodprøver ettersom legene mente det sto mellom tre diagnoser, malaria, dengufeber eller bakteriell infeksjon i kroppen. Heldigvis viste blodprøvene at det var det sistnevnte. (Thank God!).

Sjuklingen min etter å ha blitt tappet for blod <3

Så han fikk med seg antibiotika (den antibiotikaen han fikk på Gili Trawangan kunne han bare kassere, ettersom de var veldig dårlige for magen). Vi fant også ut at legen på Gili hadde KUN gitt han smertestillende, selvom han mente det var febernedsettende (som han også hadde skrevet på pakningen til Stian) så legene på Lombok bare ristet på hodet.. Gullgutten hadde altså gått UTEN febernedsettende, noe som kan være livsfarlig.. blir så forbanna på sånt!! Vi var gått tom for paracett selv, så neste gang jeg skal på tur så tar jeg med meg mer enn et halvt brett, just in case.

Meg som kjeder meg litt i taxien! hehe!

Han fikk iallefall ny antibiotika som er mer skånsom for magen, sterk paracett, tabletter for å stabilisere magen og malariatabletter.
Malariatablettene blir han ikke å bruke ettersom det er unødvendig når vi ikke er steder hvor det er høy forekomst av malaria, men skjønner jo at legen ville være på den sikre siden.. hehe:)

Etter turen til sykehuset så hoppet vi innom et nyyydelig sted for litt biff, og jeg syntes den var knallgod!! :) Ble en relativt tidlig kveld for oss ettersom Stian var dårlig, og vi skulle opp tidlig dagen etter for å ta fly til Jakarta.

Middag!

To flotte menn! :) <3

Det skal sies at Stian er mye bedre nå, og har lite feber, så det er et steg i riktig retning. Om en dag eller to så er han antagelig helt symptomfri! :)
Btw. Viktig med reiseforsikring.. Vi har heldigvis "verdens beste" forsikring hos Europeiske, sånn om uhellet skulle være ute, sånn som det har vært denne gangen. Sånt skjer, og heldigvis er vi flinke til å ta det med godt humør og kose oss fordi om. :) <3

• Postet: 17.06.2012
  • Klokken: 05:30
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Gili Trawangan, dag 15.

Siste dag på Gili Trawangan.. Stian våknet med høy feber og kraftige skjelvninger midt på natta, og lå sånn i mange, mange timer (mens jeg prøvde å hjelpe så godt jeg kunne med paracett, vann og kos).
Begge sovnet etter en stund, men Stian hanglet hele dagen med hodepine, muskelsmerter, leddsmerter og magevondt. Ikke kjekt! Så dagen ble brukt til å være "inne" på hotellrommet, ikke at det heller er så stein hakkende galt med tanke på at vi hadde privat basseng.. hehe. Det ble en del soling og boklesing for min del, mens stian lå i senga på rommet og sov feberen av seg.

Utover kvelden så ble han bedre, men jeg fant ut av at jeg ville innom legen for å få en kløekrem til leggen min ettersom jeg kom nær en "fire coral" på Bali når vi dykket, og selvfølgelig fikk brent halve leggen:P
Svien gikk greit, men når det begynte å klø... herreminfred, holdt på å bli gal. Så da hoppet jeg innom legen, han gav meg to typer tabletter og en krem til å smøre på. Den ene tabletten skulle lindre kløen "innenfra" (ganske greit med tanke på de 192039203myggstikkene jeg også har:P) og den andre skulle redusere rødheten og ødelegge den resterende giften. Kremen gikk også på kløe, men utenfra. :) Disse preparatene hjalp kjempegodt og etter et par dager så har hevelsene senket seg fullstendig og etter første tablett så sluttet det å klø. Kunne ikke vært bedre.

Når natta kom igjen så ble Stian verre igjen, og da valgte vi å gå innom legen enda en gang, men på hans vegne. Temperaturen hans som var veldig lav sammenliknet med natten i forveien og lå på 38.5 (som tilsier at den har vært over 40 på nattestid) så legen konkluderte med å gi han C vitaminer, antibiotika og smertestillende. Ettersom vi er veldig forsiktige med å ta antibiotika med mindre det er noe virkelig alvorlig (for å unngå å bli immun) så ventet han med å begynne på antibiotikaen for å se om han ble bedre.

På vei hjem fra lunsj i sentrum <3

Afia og meg før middag:)

Deilige nygrillede "snapper"en min!

Stian og Sviger er fornøyde med den grilla biffen! :)

Finingen min <3

Oppe i trehytta hvor vi hadde litt drinker <3

I trehytta!

Stian ble dessverre kjempedårlig igjen på natta og hadde veldig vanskelig for å sovne. Så da ble vi å se på "Journey 2 the mysterius island" på pcen, en skikkelig familiefilm som jeg sovna midt inni.. selvom den var kjempespennende!!!! hehe:D

• Kommentarer: 1
  • Klokken: 15:51
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Gili Trawangan, dag 14.

Vi fant ut at det kunne være kjekt å leie snorkleutstyr, så jeg, svigerfar og Stian gikk ut på snorkletur denne dagen. Sykler fikk vi også leid billig sånn at vi kunne komme oss rundt øya:) Den er omtrent 8km i omkrets, så vi fikk en god trim! hehe:) Er ikke bare-bare å sykle i sand! :D Vi fikk også sett mye nyyydelig i sjøen, og jeg drømmer meg tilbake hver gang jeg ser på bildene. Gud så fint <3 Det er virkelig en dream come true å få dra på denne turen.. Er så takknemlig at ord ikke strekker til. <3

snorkle snorkle!

Fine skilpadda, og masse fisk bak <3

Å svømme med skilpadda må til :)

Og svigerfar måtte ta litt på den;) hehe!

Stian hilser på Mr.Turtle <3

Hehe, vittig altså, Stian får ALLTID rødt hår under vann!! Lille rødtoppen min <3

• Klokken: 15:22
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Gili Trawangan, dag 13.

Vi dro til med båt til Gili Trawangan fra Bali i ellevetiden på formiddagen, og båtturen tok omtrent to timer. Jeg og svigerfar endte opp med å ligge på soltaket mesteparten av turen og kikke på den nydelige naturen mens vi kjaset litt og gledet oss til å komme frem.

Øya Gili Trawangan slo virkelig alle forventningene mine. Den var helt fantastisk. Det finnes ingen motoriserte kjøretøy der, og det savner man jaggu ikke heller. Det holder med hest og kjerre;)

Det er hvit sand på alle kanter og sola steiker hele dagen, kunne ikke bedt om mer! Men svigerfar vet å skjemme oss bort så han hadde bestilt hotell"rom" eller villa om du vil, med oppholdsrom, to ensuite soverom og privat basseng. Seriøst. Jeg kunne bodd der, for alltid!! hehe:D

Det private bassenget:)

Soverommet vårt <3

Oppholdsstua:)

Fiiine stranda som omringet hele øya! <3

Vannmelon juice.. NOM! Slurpslurp<3

På vei hjem til hotellet igjen:)

• Kommentarer: 6
  • Klokken: 10:08
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Bali, dag 12.

Siste dag på Bali!! Denne dagen brukte vi i hovedsak på å shoppe på de små markedene. Veldig koselig! Fikk en del småting med meg tilbake ja! hehe:)
Ellers så var vi på spa hvor Stian og jeg besøkte "dr.fish" som skulle spise av all den døde huden på føttene våre.. hihi. en merkelig men artig opplevelse!! Etter vi hadde fått spist vekk den døde huden så fikk jeg manikyr og pedikyr, mens Stian fikk massasje:) DEILIG! Og til den nette sum av 60kr per pers for alle behandlingene.. ååh.. i love it!

Til kvelden så gikk vi ut for å spise biff, eller det vil si at Steinar, Afia og Stian hadde biff, mens jeg heller valgte meg sjøtallerken med tunfisk, calamar (blekksprut) og reker.. nomnomnom<3
Det var en innmari koselig dag, og vi fikk slappet godt av med å bade i bassenget sammen med svigerfar og tusle rundt:)

Hadde ikke bilder fra denne dagen fra Kuta i Bali, så blir heller litt bilder fra Tulamben i Bali:)

Båter!

Hinduisme er hovedreligionen her:)

Besøker tempelet i Tulamben

Rett etter siste dykket! Storfornøyd :)

• Klokken: 09:42
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Bali, dag 11.

Siste dagen av dykkerkurset:(  Ettersom vi hadde gått igjennom all teorien på de to tidligere dykkene så var de to dykkene vi hadde denne dagen kun "pleasure" dykk:)
Vi måtte ned til 18 meter for å fullføre kurset, og jaggu snauet vi ikke 20.. hehe:P Men det var veldig spennende:D Vi fikk dykke i et gedigent skipsvrak som er 120 meter langt, igjennom trange hull og åpninger, så det var ikke rart vi ble litt revet med og var nede på 20m et par ganger;) Vi fikk dessverre ingen bilder fra under vann denne dagen ettersom vi var dypere enn det kameraet er beregnet for.. så da tok vi ikke sjansen.

Når klokka nærmet seg fire så tok vi fatt på den 2-3 timer lange kjøreturen ned til Kuta igjen, der ventet svigerfar og Afia på oss  på Un's hotel, og vi gikk ut for å spise middag og få litt godt å drikke en liten stund etter vi hadde sjekket inn igjen.

Cosmo <3

Grei mengde mat, hehe!

Det ble en veeeldig sen kveld på oss.. må vel innrømme at vi ikke krøyp inn under dyna før i tretida, ble mye latter og fjas ut i de små timene ja:) <3
Også må det jo nevnes at PADI open water kurset ble veldig godt bestått;) Divemasteren var både imponert og fornøyd over ferdighetene våre, så nå er det ingen vei tilbake:D hihi.

• Postet: 13.06.2012
  • Klokken: 10:27
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Bali, dag 10.

Vi våknet relativt tidlig ettersom vi skulle dra fra Kuta halv åtte, så da ble det "take away breakfast" fra hotellet som besto av to crossianter med syltetøy, før vi tok fatt på den tre timer lange turen til Tulamben med dykkekurslederen. På turen opp så fikk vi sett veldig mye, alt fra ville apekatter til slum og fattigdom. Jeg vil vel påstå at de aller fleste her på Bali lever under det vi i Norge ville kalt ekstrem fattigdom. Her snakker vi om å bo i skur som har bølgemetall som tak og under 300,- å leve på i måneden. Dette fører jo selvfølgelig til at de er veldig opptatte av å tjene penger og kan oppleves som litt masete når man skal kjøpe ting. Har man hodet på rett plass og tenker litt logisk så finner man uansett ut av en pris som begge parter kan være fornøyd med. Det er ingen vits i å prute gjenstander ned til under 20kroner når man egentlig hadde betalt det ti-dobbelte i Norge..

Når vi kom frem til Tulamben så sjekket vi inn på hotellet vi skulle være på den natten Paradise Bungalow, og jeg kan med hånden på hjertet si at rommene var de jævligste. EVER. Kun kaldt vann i dusjen, ingen air con og sengene luktet humbug og sure føtter. Er glad vi kun var der én natt, for å si det sånn:p Neste gang sover vi nok ikke på et hotell som er inkludert i prisen og som er kvalitetstestet av lokale indonesere:P

Ellers så var mitt første sjødykk denne dagen, vi hadde to dykk hvor vi gikk igjennom all den praktiske teorien vi skulle kunne. Da var det snakk om å ta av maske og utstyr under vann/på igjen og vise hva man skal gjøre i nødsituasjoner. Vi var nede på ca 12 meter og fikk sett masse spennende. Nydelig fisk, koraller, anemoner (med nemofisk i:D) og et mindre flyvrak. Sikten var veldig god, så det var gøy:D Temperaturen var vel rundt 30C så det kan man jo heller ikke klage på;)

Småtung bæring på de vulkanske steinene.. UGH!

Veldig blå bilder.. og ser litt uklart ut, men det var nyyydelig sikt! :) Old school utlikning på meg her:P hehe.

Fine gedigne sjøstjerna:D

Litt fisk:D

Det kommer flere undervannsbilder etterhvert når Stian har fått ordnet litt på fargebalansen:)

• Kommentarer: 4
  • Klokken: 17:53
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Bali, dag 9.

Vi startet det store dykkereventyret vårt andre dagen i Bali:) Planen var å få gjennomført PADI open water, sånn at vi ble sertifiserte dykkere.  Vi hadde først teorikurs og litt oppgaver før vi dro til et veeldig fint hotell og hadde bassengdykk. Jeg har dykket en gang tidligere.. i basseng... som begynner å bli noen år siden (nærmere 10 *host*). Stian derimot har vært på 10-12 meter før, og dykket en del ettersom svigerfar er en erfaren dykker og har dykkerutstyr liggende.

Det var veldig moro å få lære å sette opp utstyret, så vel som å lære mer om hvordan man opprettholder likevekten i vannet (sånn at man ikke stiger eller synker) og andre basic skills.
Vi dykket i rundt en time og hadde det veldig kjekt. Vi betalte 2000,- hver for kurset og servicen har vært outstanding. Vi var alene med divemasteren, så vi fikk læring inn med t-skje for å si det sånn!! hehe:D

På med våtdrakt <3

Bassengdykk!

Hotellet vi hadde bassengdykket på :)

Bassenget vi dykket i!

Finingen min på vei hjem til Un's hotel:)

På kvelden så labbet vi rundt litt, gikk ned på stranda i mørket og spiste is.. Det er merkelig hvor fort man vender seg til varmen! Jeg ble helt sjokkert når isen begynte å smelte etter et par minutter i nattemørket, ettersom jeg ikke følte det var særlig varmt.. Før det gikk opp for meg at det faktisk er rundt 28C på kvelden og.. hehe.. :)

Vi gikk tidlig til sengs ettersom vi skulle opp grytidlig dagen etter, da var det første sjødykket som sto for tur og vi skulle være en natt i Tulamben.

• Klokken: 11:14
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Bali, dag 8.

Det første vi gjorde var å spise frokost på "the balcony" som er restauranten som tilhører Un's hotel, så gikk vi for å høre om hvor mye det kostet å leie scooter for en dag... og *trommevirvel* det kostet 50 000 rupia som er equal til omtrent 30 kroner.. hihi.. :D Vi fikk tildelt scooter og hjelmer et par minutter senere, og da tutet vi avgårde til stranda for å bade litt i det innmari kalde vannet.. hihi.. :D 30C i sjøen er ikke å kimse av!! Det skal også sies at jeg sikkert svelget unna 30 liter saltvann etter å ha lekt meg i bølgene.. nomnom.

Stian leide seg surfebrett ut dagen også til den nette sum av 30 kroner, så han fikk kjørt seg litt i bølgene han og;) hehe!

Middag må man ha!

Matmatmat <3

Vi hadde en veldig fin "førstedag" og klarte å bli solbrente med spf 30! Sier sitt om hvor sterk sola er her!!
Wuhuuu <3

• Kommentarer: 6
  • Klokken: 05:58
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Jakarta, dag 7.

Dagen startet som vanlig med superfrokost ala Afia, før vi surret litt rundt på Mall of Indonesia og kjøpte litt småting som er kjekt å ha med seg videre på tur (myggkrem, vitaminer, etc).
Så gikk vi innom spaet igjen for å få refleksologi. i en timestid.. (igjen for sånn 25kr). åååh.. Gud å godt det var! Har alltid hørt at refleksologi skal gjøre vondt jeg? Men indoneserne vet tydeligvis hvordan de skal trykke på de forskjellige sonene uten å pine den som sitter der.. hehe:) Det gjorde iallefall veldig godt i kropp og sjel <3

Klokka åtte på kvelden så gikk turen videre til Bali. Det var så vidt vi rakk flyet, men det gikk.. hehe.. 5 minutter etter "final call". Flyet ned til Bali var også veldig fint:) Flymiddag, gratis drikke og tvskjerm igjen, selv på en tur som kun tar halvannen time! Helt utrolig altså:) Liker servicen ja! <3

Taxitur til flyplassen:)

Flytur til BALI!

Når vi kom frem til Bali flyplass så var det å hoppe i bilen til sjåføren som svigerfar hadde ordnet, han kjørte oss ned til Un's hotel i Kuta, og kjørte svigerfar og Afia til Nord-Bali (tre timer unna Un's) hvor svigerfar har kjøpt tomt:) Planen er at "huset" (ikke at boliger på over 1000kvm kan kalles hus.. hehe.. jeg refererer til det som "slottet" haha.. :P) skal stå ferdig om ett års tid, og vi gleder oss til å se det ferdig!!!

Vi krøyp iallefall under myggnettingen så fort vi kom inn på rommet og sovnet til lyden av ugler, flaggermus og anna knask utenfor <3

• Klokken: 05:31
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Jakarta, dag 6.

Vi våknet rundt klokka 0930 til Afias mat-os, ettersom hun var i full gang med å lage storslagen frokost - igjen. Det er helt utrolig at hun som muslim orker å steike bacon til oss... hehe.. stakkars menneske!
Det ble iallefall en himla god frokost igjen, som alltid! Kommer til å bli supertjukk av all denne gode maten jeg, tihi:) Kan ikke klage;)

Dagen startet for fullt med bading i bassenget før vi tok turen til senteret for å slurpe i oss litt frappucino fra starbucks (til halv pris av normalt;), og kikke litt i butikkene som var der... Jeg må helt ærlig si at hjertet mitt blør for dyrene her.. uff. Vi tittet innom en dyrebutikk, og der står valpene på ca 0.5mx0,5m på rekke og rad for å tiltrekke seg kjøpere.. Virkelig et trist syn.. Hadde akutt lyst til å sette i gang en "release the puppies" aksjon... men tror ikke jeg hadde kommet så langt der altså:P Nei uff... med tanke på hvor mange løse hunder det er i Indonesia så er det ingen grunn til å kjøpe valper som blir solgt på en sånn måte. Guffent! Det er jo hverken første eller antagelig siste gang jeg ser dyr stå sånn, men det gjør like vondt hver gang!!

Ellers så slappet vi godt av etter en laaang reise fra Dubai kvelden før:) Vi tok også turen innom et spa hvor vi fikk massasje i en time for 25kr.. hihi..
Det var riktig nok thaimassasje, så ehem.. det var litt hardhendt men for all del, hun fikk løsna godt opp i hele kroppen min:)

Jeg og den ene pusekatten til svigerfar.. superskjønn.. og kjempekosete <3 Kastet min elsk på den lille tassen:)

• Klokken: 05:07
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Jakarta, dag 5.

Vår første ordentlige dag i Jakarta var veldig avslappende. Vi badet litt i bassenget utenfor leiligheten til svigerfar, så vel som at konen hans, Afia, ordnet skikkelig "amerikansk" frokost til oss med toast, bacon, pølser, kjøtt og egg. Vi labbet også rundt på Mall of Indonesia, som ligger 8-10 meter unna leiligheten. Til lunsj så svingte vi innom Pizza Hut.. hihi.. Men varmen tar jo knekken på alt som heter matlyst, så de to måltidene ble alt. Vi hadde tilbudet om middag, men det er jo liten vits å ordne mat når man ikke orker tanken på det en gang! hehe.

Kikker i bassenget utenfor leiligheten, med masse skilpadder i! (Putter riktignok ikke henda nedi.. salmonella here i come liksom:P)

Sover liiiitt lengre enn alle andre.. så derfor må folk ta smugbilder av meg! :P

Bassengbading!

Svigerfar i leiligheten <3 :)

• Postet: 11.06.2012
  • Klokken: 19:42
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Dubai, dag 3 & 4.

Denne dagen fikk vi gjort litt av hvert. Det første som sto på planen var så besøke gull-souqen (gullmarkedet) som var mindblowing! Vi måtte ta litt buss og tog for å komme dit, men det var definitivt verdt det:)

Vinduet til  en av de mange hundre gullbutikkene!

Etter vi hadde vært på markedet så dro vi for å se Burj Khalifa. Verdens høyeste bygning. Jeg anbefaler alle å se denne bygningen dersom de skal til Dubai, det er absolutt verdt de 150 kronene det koster å ta heisen opp til 124 etg. :) Utsikten er helt fantastisk! Det er heller ikke for mange folk oppe om gangen.

Klokka seks satt vi oss ned for  se på vannshowet som de hadde utenfor Dubai Mall, fontener som "danser" etter musikk.. tihi, og når vi turet hjem i åttetiden så hoppet vi rett i bassenget som befant seg på taket i 13etg. På hotellet så var det både basseng, boblebad, steamrom og badstu.. yum. Som balsam for såre sjeler;) hihi. Har dessverre ikke bilder fra bassenget selv om jeg strengttatt burde tatt bilder av den nydelige utsikten! Men sånn er det.. Noen ganger er man litt for opptatt av å nyte, fremfor å ta bilder.. hehe:D

Dagen etter satt vi oss på flyet til Jakarta (flyet dro klokka 11) og vi ankom Jakarta rundt midnatt (en del tidsforskjell her.. Nå er vi iallefall 6-7timer foran Norge:). Stians pappa Steinar og kona hans Afia hentet oss på flyplassen før vi kjørte "hjem" til leiligheten i Jakarta:)

• Postet: 09.06.2012
  • Klokken: 15:44
  • Kategori: » Eventyr

Reisedagbok: Dubai, dag 1 & 2.

Vi reiste fra Stavanger flyplass med flyet som gikk kvart over ni, og så heldige som vi er så traff vi selvfølgelig streiken.. Så det ble litt venting før vi heiv oss på flyet. Folka på flyplassen hadde iallefall ordnet det sånn at alle skulle ha det bra, med kaffe/kakao/te/vann og boller til alle i køen:)

For å komme oss til Dubai så måtte vi først fly til Amsterdam (og vente her i tre timer) før neste flight som gikk halv fire:). Vi fløy "KLM" til Amster og var superfornøyde med servicen på flyet! Det var noe annet en "Thomas Cook" som vi reiste med til Alanya ja:P hehe. Servicen ble forøvrig overgått når vi reiste med "Emirates", der er de mildt sagt fantastiske. Gratis treretters middag + ekstra serveringer og så mye drikke man klarer å få ned, inkl. alkohol! Kan ikke klage på sånt nei..

Venting på flyplassen i Amster.

Kjegasen min på flyet <3

Treretters flymiddag.. wuhu!

Vi ankom på hotellet vårt Ramada Al Barsha i 0200tiden på natta og ble møtt av en veldig blid gjeng ansatte. De sjekket oss fort inn og fraktet bagasjen opp på deluxe rommet som svigerfar hadde booket oss inn på, vi sovnet vi temmelig fort etterpå.. hehe.

Første dagen i Dubai brukte vi på å bli litt kjent. Vi labbet en del rundt på Mall of Emirates og Dubai Mall og for å komme oss rundt i byen så kjøpte vi oss et dagspass på metroen (som er verdens reneste metro-tog), her går togene med ca 3min mellomrom og er veldig oversiktelige med tanke på å komme seg av på riktig sted. Varmen i Dubai var forøvrig helt sinnssyk! Vi hadde godt over 44C i SKYGGEN.. Heldigvis er det super aircondition i alle butikker, taxier og stasjoner :) Vi fikk sett verdens eneste 7stjerners hotell denne dagen og spist ute på en skikkelig arabisk restaurant.

Finusen min i Dubaiii :)

• Postet: 09.06.2012
  • Klokken: 13:56
Profilbilde
   Legg meg til som venn
   Kontakt

Hei! Jeg heter Susanne og jeg blogger om hvordan det er å bo i campingvogn sammen med kjæresten min Stian.

Vi er veldig glade i å reise, og lever livet til det fulle:) Du må gjerne følge bloggen min, og det er veldig hyggelig om du legger igjen en kommentar før du går igjen:)