A romantic weekend in Paris!

Tenkte jeg skulle skrive litt om den herlige turen vi hadde til Paris forrige helg:)

Vi dro i åtte/nitiden på fredagskvelden og landet i ellevetiden, selve flyturen tok bare 1t og 45m - så det kan jeg ikke klage på!! Vi sov på Avia Saphir Hotell, midt i sentrum av Paris (gangavstand til Eiffeltårnet, og ca 10 sekund unna en kjempesentral metrostasjon) hotellet var lite men utrolig koselig og veldig rent og fint. Ikke at vi brukte så mye tid på hotellet, det gjør vi igrunn aldri når vi er på tur:P Vi er alt for glad i å farte rundt og kikke på ting;) Det var jo relativt sent når vi hadde fått rigget oss til på hotellrommet, men mat måtte vi ha.. Så da labbet vi frem til vi fant en koselig pizzarestaurant som vi kjøpte hver vår pizza på.. Vi trodde nemlig det var porsjonspizzaer (og det var det jo egentlig.. for alle andre hadde jo kjøpt hver sin:P) problemet var vel bare at "porsjonspizzaen" var gigantisk! Vi kunne jo ha delt en halv en.. hihi.

Stian i en av de koselige bakgatene, og meg som tar ut penger:) Jeg brukte faktisk ikke mer en 250euro i lommepenger på hele turen! Det inkluderer frokost/middag/lunsj, shopping i taxfree, t-bane og alt jeg kjøpte underveis! :) Noe som er helt fantastisk! Hadde regnet med at det kom til å gå mye mer:)

På lørdagen så fylte Stian 25 år (HippHurra!) Så da måtte vi jo nesten ut og spise en bedre frokost. Jeg ba han velge alt han ville fra menyen, så da endte han opp med kaffelatte, ferskpresset appelsinjuice og en stor baguette med svinekjøtt <3 Skjønnasen min. Ellers så fikk han vel egentlig det meste han pekte på den dagen<3 både karikaturtegning av oss to og litt småting:) Hihi

Stian som koser seg med frokost <3 Også MÅTTE jeg jo ta bilde av en en helstekt gris (som det var over alt hvor vi gikk:P haha.. Hadde aldri sett sånn før jeg! Temmelig makabert:P)

Vi måtte jo selvfølgelig ta en titt på Eiffeltårnet når vi først var der, og det var massivt! Utrolig mange detaljer som man ikke ser på bilder altså:) Deretter dro vi videre til Arc de Triopmhe, som også var utrolig flott. Videre så fant vi ut at vi ville kikke på Notre Dame og tok t-banen dit (tok ca 10 minutter) og vi ble helt "blown away" av katedralen.. Tror Stian tok 1000 bilder av den:P hehe! Så gikk vi for å kikke på "Shakespeare & co" og innover i de herlige sidegatene der.. (Hvor vi spiste kebab! hihi.. skikkelig gourmetmat:P) Siden vi fortsatt hadde tid igjen før kveldsmørket kom så tok vi en liten rundtur oppe på Bastillen. Der var det ikke allverdens å se, men vi fikk kikka litt før vi tok t-banen tilbake til hotellet:)

Fine mannen min foran Arc de Triophe og Notre Dame :)

Jeg sovna en liten time når vi kom tilbake, mens Stian koste seg med bok nr to i "gone" serien:) Når jeg våknet igjen så dro vi ut for å spise middag:) Mer om kvelden kommer i eget innlegg!!

På søndagen sov vi helt til ti-elleve, og dro ut til Louvre. Vi hadde frokost på en innmari koselig restaurant med helt latterlig dyr drikke utenfor Louvre. Betalte 16EURO for to halvlitere med cola. Følte meg helt ribba for penger når jeg dro derfra:P haha. Neste gang sjekker jeg drikkemenyen også for å se prisnivået altså:P Pleier alltid bare å gå ut fra hva en club sandwhich koster.. men neida! Hehe.. Dyr lærdom..

Meg på Louvre.. og som spiser verdens mest herlige burger.. åh NAM. Bare DEN er grunn nok til å dra tilbake:D hihi. (Veldig lekkert bilde, i know:P)

Stiangullet som har vært på en av de 100 000 sjokoladebutikkene, hvor han har kjøpt "varm sjokolade".. og det var virkelig varm sjokolade det!! Hehe! Superdeilig og supertjukk sjokolade... <3 Mååå lære meg å lage sånn sjøl:) På det andre bildet så koser han seg med varm vin med kanel :) Smakte ikke så helt galt det heller, altså!! :D

På Louvre var det jo selvfølgelig gratis siden det var 1. søndag i måneden (catchiiing. Penger spart er penger tjent;). Vi måtte riktig nok stå ca 20 minutter i kø.. men det er vel verdt det når man får se Mona-Lisa? Hehe:P Etterpå gikk vi for å spise crêpe med nutella og hot wine, som var utroolig godt.. mmmm<3 Ettersom beina mine begynte å verke litt etter to lange dager med gåing så dro vi likesågreit tilbake til hotellet i sekstiden for å slappe litt av. Senere dro vi ut for å spise burger.. åh.. FOR en burger!!!  "Hjemmelaga" med masse kjøtt, bacon og cheddar. Kunne faktisk ikke blitt bedre:)

På mandag så sjekket vi ut av hotellet og lot koffertene stå der, mens vi tok t-banen til Notre Dame igjen. Denne gangen tok vi turen inn også, ettersom vi kun lusket rundt på utsiden på lørdagen:)
Det var ganske mørkt inne, og det var liksom en spesiell stemning i hele katedralen.. <3

Når vi hadde vært der så tenkte vi at vi skulle spandere på oss et bedre måltid siste dagen i Paris. Så da bestilte vi oss treretters på en liten restaurant i en av de bortgjemte gatene. Der hadde jeg froskelår til forrett, lammeskank til hovedrett og creme brulee til dessert .. og betalte 15 euro for hele herligheten! ;)
Vi labbet rundt og fikk kjøpt de siste turistsuvenirene som vi ville ha, og vendet nesen hjemover.. og alt jeg kan si er; for en tur <3