Reiser

Her legger jeg ut utenlandsreisene jeg har vrt p, og oppdaterer fortlpende nr vi drar p nye turer! :)
Jeg kommer ikke til legge ut om innenlandsreiser eller turer til DK eller Sverige fordi jeg syntes det er litt for nrme til vre spesielt interessant for dere lesere:) <3 Vil dere lese om slike turer s fr dere heller flge med p bloggen min, hihi:)

Vr 2013 - Polen - Krakow
Jeg var s heldig at jeg fikk bli med praksisplassen min p bltur til Krakow i Polen da jeg gikk andreret ved UiS. Turen varte i fire dager og var helt fortreffelig <3

Du kan lese mer om turen min til Krakow her!

Vinter 2012 - Frankrike - Paris
Siden Stian fylte 25r, s booket og betalte jeg en romantisk langweekend i Paris for oss to 30/11-3/12. Det var en helt utrolig tur, som jeg aldri kommer til glemme. Vi hadde det bare s utrolig godt:) Nt hverandres selskap, deilig mat og opplevelser. For ikke glemme hydepunktet nr Stian fridde til meg foran Eiffeltrnet.. Blir helt varm inni meg bare av tenke p det :)

Her kan du lese litt mer om turen vr!:
Paris & Frieriet

Sommer 2012 - Indonesia - Jakarta - Bali - Gili Trawangan - Lombok
Dette var den frste turen min til Asia og jeg m helt rlig innrmme at det var utrolig spennende og en utrolig opplevelse f reise til andre siden av kloden p ferie. Vi var i Indonesia for beske pappaen til Stian og hans kone Afia. Vi var der i omtrent tre uker og koste oss glgg ihjel:) Vi var innom Jakarta, Lombok, Bali og Gili Trawangan nr vi var der, har mange gode minner fra alle stedene, men m rlig innrmme at Bali og Gili Trawangan stjal hjertet mitt. Nrmere kommer man ikke paradis p jord:)

Hvis du kunne tenke deg lese mer om turen vr til Indonesia s trykk inn p disse linkene!:
Jakarta 1
, Jakarta 2, Jakarta 3, Bali 1, Bali 2, Bali 3, Bali 4, Bali 5,
Gili Trawangan 1, Gili Trawangan 2, Gili Trawangan 3, Lombok 1, Jakarta 4.

Sommer 2012 - De forente arabiske emirater - Dubai
P vei ned til Indonesia s ordnet svigerfar et 2-3 dagers opphold i Dubai siden vi likevel skulle mellomlande her.
Det var kjempekos og vi fikk god tid til hverandre s vel som at vi fikk beskt steder som man som kun f av oss fr muligheten til se, og oppleve:)

Her kan du lese mer om turen vr til "the emirates" ;)
Dubai 1, Dubai 2

Vren 2012 - Tyrkia - Alanya
Dette var min og Stians frste tur sammen, og jeg fikk turen av han til 21rsdagen min. -Snille mannen min <3 :)
Vi var syv dager i Alanya og koste oss masse:) Skikkelig kjrlighetstur!

Vil du vite litt mer? Les her!
Tyrkia 1, Tyrkia 2, Tyrkia 3, Tyrkia 4, Tyrkia 5

Hsten 2011 - England - London
Jeg var nede og beskte verdens beste venninne Savannah i London en langhelg i 2011.
Da beskte vi puber, kjaset om gamledager, spiste MASSE junkfood og bare koste oss masse i hverandres selskap:)

Les mer om turen til her: England!

Hsten 2008 - Nord-Irland - Roslea - Eniskillen - Lisnaskea - Belfast - Dublin
Jeg bestemte meg tidlig at jeg ville dra utenlands i andreklasse p videregende. Turen kostet 100 000,- (fikk en god del dekket av lnekassen, resten finansierte jeg sammen med foreldrene mine) og var verdt hver eneste krone! Jeg bodde sammen med fire andre jenter som jeg absolutt elsker! Maria fra Sveits, Franzi fra Tyskland, Joanne fra New Zealand og Savannah fra Nashville, Tennessee <3
Kan trygt si at jeg har venner over hele verden! hehe! <3 Vi bodde sammen i et helt skoler hvor vi hadde vre ups and downs.. Vi kunne krangle s tustene fyk, samtidig som vi kunne sove i samme seng og trste hverandre nr vi hadde hjemlengsel. Sterkere bnd enn det tror jeg er vanskelig f med andre mennesker. Venner for livet!

Jeg har dessverre slettet bloggen jeg hadde nr jeg bodde i Nord-Irland, men kan kort fortelle at jeg reiste med EF og bodde p en hundekennel hvor de hadde over 100 hunder i alle mulige raser. S at jeg kan hund, er ingen underdrivelse. Man blir ganske dreven etter jobbe med dem dag ut og dag inn et helt r, for si det snn! :P Jeg gikk selvflgelig p skole nr jeg bodde der, og studerte biologi, historie og engelsk litteratur ved Erne Integrated College i Enniskillen. Min kjre bror Thomas kom og beskte meg ei uke nr jeg bodde der, da dro vi p tur til Belfast og Dublin, bodde p hosteller og beskte irske puber.. minner for livet! :) <3 Ellers s er det bare kontakt om det er noe dere lurer p, enten du er nysgjerrig p turen eller skal p utveksling selv!

Vren 2007 - Polen & Tyskland - Krakow - Berlin
I tiendeklasse s var jeg selvflgelig med p den klassiske turen for beske konsentrasjonsleirene i Tyskland og Polen med de hvite bussene. Dette er en tur jeg anbefaler p det sterkeste til de som har muligheten! Turen varte i 10 dager, og jeg syntes det var veldig spennende se stedene man har lest s mye om i historiebkene, selvom det var vondt se grusomhetene som hadde skjedd p kloss hold. Vi var innom Sachsenhausen, Aushwitch, Ravensbruck og Birkenau.

Sommeren 2006 - Russland - Kaliningrad
Dette var den frste turen jeg dro p "alene" og mange vil mene at jeg var for ung (nettopp fylt 15) til dra p en slik tur. P den andre siden s var turen godt organisert og med mange deltagere i alle aldre:)
Vi dro ned for vre med p en hjelpesending, alts dra ned med leker, klr ol. til hjemlse barn og barn p barnehjem. Denne turen finansierte jeg alene med store deler av konfirmasjonspengene jeg fikk et par mneder tidligere, og igjen, det var verdt hver eneste krone. Reiser er det eneste man kan kjpe, som gjr deg rikere.

Jeg lrte veldig mye om meg selv p denne turen, og det kom garantert p riktig tidspunkt. De aller fleste 15-18ringer har godt av bli dratt ut av sin egen egoistiske boble og se hvordan verden egentlig er. Det m ogs nevnes at jeg gikk ned ca 10kg p turen til Kaliningrad.. Hehe. Jeg var ikke srlig glad i maten der nede, s da levde jeg p knekkebrd og vann i fjorten dager. Det kom selvflgelig fort p igjen nr jeg kom til Norge, men er litt morsomt se hvor kresen man er nr man er i midten av tenrene. Tihi. :P

Ellers s vil jeg absolutt anbefale hjelpesendings-tur til alle som vurderer utenlandstur, nsker hjelpe andre og som kanskje ikke er like klar for dra utenlands helt alene men liker tryggheten i ha mange andre rundt seg. :)

(Bilde kommer)

Sommeren 2001 - Spania - Palma De Mallorca, Alqudia
Dette var min aller frste sydentur, og jeg husker at jeg syntes det var utrolig spennende f reise mange timer med fly, reise heelt til SYDEN liksom! og samtidig f kvalitetstid med mamma, pappa og min kjre bror:) Det er jo helt klart mange r siden s mange av minnene trenger litt oppfriskning, men det jeg husker best er at jeg og brorsan vant en haug med bamser i maskinene man plukker de opp med snnen klo... Paellaen vi spiste nr vi var p bttur og vannmelonene som vi kjpte nr vi l p stranda.. Hehe.. Det var en utrolig flott tur, og minnene jeg har er veldig gode:) <3